Σπουδές του/της φοιτητή/τριας στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Β’-Μάρτιος 2007

Σπουδές του/της φοιτητή/τριας στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Β’-Μάρτιος 2007

Πριν συνεχίσω την ανασκόπηση στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Είναι ένα ανοικτό σύστημα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που η μάθηση γίνεται εξ αποστάσεως μέσω internet: http://www.eap.gr έχει σαν σκοπό: Την μόρφωση η οποία είναι δικαίωμα όλων, σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους (δια βίου μάθησης). Τους προπτυχιακούς φοιτητές στο Ανοιχτό, αντί για εξάμηνα υπάρχουν οι Θεματικές Ενότητες.

Το αποτέλεσμα της κλήρωσης στον «κανονικό άνθρωπο» ανακοινώθηκε στο site του Ε.Α.Π. Ενώ για τον «ανάπηρο» όχι. Ανακοινώθηκε μέσω τηλεφώνου. Σκέφτομαι: Αν το αποτέλεσμα της κλήρωσης ΑμΕΑ, το ανακοίνωνε, από το site του Ε.Α.Π. Θα «χάλαγε» το κύρος του Πανεπιστημίου;

 Τώρα η συνέχεια από το Α’ μέρος. Λοιπόν, τον Ιανουάριο 2004 κληρώθηκα με βάση το 3% που παίρνουν ΑμΕΑ.

 Τον Μάρτιο 2004 ήρθαν (μέσω ταχυδρομείου), τα έντυπα εγγραφής: «Δήλωση Θεματικών Ενοτήτων» Δήλωσα ως ΘΕ την ΠΛΗ10 («ΠΛΗ» είναι η ειδικότητα που επιλέγει ο φοιτητής. «10» είναι το πρώτο εξάμηνο). «Ειδικό Έντυπο Αποστολής», «Αίτηση Χορήγησης Υποτροφίας» (ιατρική γνωμάτευση, φαίνεται το ποσοστό αναπηρίας), κτλ. από το Ε.Α.Π. Έπρεπε να τα συμπληρώσω (σε 15 μέρες) χειρόγραφα.

Έστειλα στη γραμματεία του Ε.Α.Π. email για να στείλουν τα έντυπα, με συνημμένο αρχείο. Η γραμματεία (έστειλε τα έντυπα με email). Τα συμπλήρωσα στο Word. Τα έστειλα με το ταχυδρομείο

Έστειλα 600€, για την Θεματική Ενότητα.

Τον Ιούνιο 2004 ήρθαν τα βιβλία της ΘΕ ΠΛΗ10, για τα Ακαδημαϊκό Έτος 2004-2005. ‘Άρχισα να διαβάζω τα βιβλία.

Η επίσημη έναρξη είναι της 20 Σεπτεμβρίου του κάθε Ακαδημαϊκού Έτους στο Ε.Α.Π.

Τέλη Σεπτεμβρίου είχα την πρώτη τηλεφωνική επικοινωνία με τον Σύμβουλο – Καθηγητή, ήθελε να συμμετέχω στην (εισαγωγική) 1η ΟΣΣ.

Σύμβουλος – Καθηγητής: Ως Σύμβουλος επικοινωνεί με τον κάθε σπουδαστή. Τον ενθαρρύνει για τις σπουδές του. Ως Καθηγητής είναι αυτός που διδάσκει την Θεματική Ενότητα, (κατά την διάρκεια της  χρονιάς).

ΟΣΣ (Ομαδική Συμβουλευτική Συνάντηση): Οι συναντήσεις των σπουδαστών, με τον/την Σύμβουλο – Καθηγητή, γίνονται κάθε μήνα, συνήθως Σάββατο. Έχουν σαν στόχο να προετοιμάσουν τους σπουδαστές για τις Γραπτές Εργασίες (και όχι μόνο).

Γραπτές Εργασίες: παρόμοιες των αντίστοιχων Γραπτών Εξετάσεων του τριμήνου και του εξαμήνου των ΑΕΙ. Σαν στόχο έχουν την καλύτερη κατανόηση της ύλης των βιβλίων.

Δεν μπόρεσα να συμμετέχω, Δεν είχα καλό βαθμό στην 1η Γραπτή Εργασία.

Στην 2η ΟΣΣ. δεν μπόρεσα να συμμετέχω. Δεν είχα καλό βαθμό στην 2η Γραπτή Εργασία.

Στην 3η ΟΣΣ. μπόρεσα να συμμετέχω. Δεν είχα καλό βαθμό στην 3η Γραπτή Εργασία.

Στην 4η ΟΣΣ. μπόρεσα να συμμετέχω. Στην ΟΣΣ έγινε αξιολόγηση του Ε.Α.Π. και των καθηγητών χειρόγραφα.

Πρόταση: Κάθε Μάιο γίνονται κάθε χρόνο αξιολόγηση του Ε.Α.Π. και των καθηγητών χειρόγραφα. Θα μπορούσε να μας αποστέλλεται μέσω email και να συμπληρώνεται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Για να είναι πιο ποιοτική η αξιολόγηση και να μην αφήνετε στο περιθώριο τα ΑμΕΑ που δεν γράφουν χειρόγραφα στο (χαρτί).

Αλλά δεν είχα καλό βαθμό στην 4η Γραπτή Εργασία.

Εκείνο το έτος δεν πέρασα την ΘΕ ΠΛΗ10. Γιατί δεν πήγα καλά τις Γραπτές Εργασίες (δεν είχα συμπληρώσει τον προαπαιτούμενο βαθμό που είναι το 20 ήθελα 2,5 μονάδες). Για να συμμετέχω τις Γραπτές Εξετάσεις του Ιουνίου.

Πρόταση: Αν υπάρχει τόση μικρή διαφορά. Να δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία στον φοιτητή/τρια, δίνοντας ο Καθηγητής – Σύμβουλος, μια προαιρετική Γραπτή Εργασία, με στόχο να συμπληρώσει τον βαθμό. 

Για ότι σχόλια θέλετε να κάνετε, ή παρατηρήσεις ακόμα και προτάσεις για την στήλη, μπορείτε να με βρείτε στο site ή στην ιστοσελίδα: http://www.dionfakitsas.gr – «Διάφορες Καθημερινές Λύσεις» Μπορείτε να στείλετε και email: dionfakitsas@dionfakitsas.gr Θα χαρώ να ανταλλάσουμε απόψεις όχι μόνο για την αναπηρία αλλά και για άλλα θέματα.

 Δημοσιεύτηκε το Μάρτιο του 2007 στα “Ευρυτανικά Νέα” στη στήλη “Καθαρές Κουβέντες” του Διονύση Ν. Φακίτσα
Αλλαγή Γραμμάτων
Αντίθεση