Εκδρομή τις Σέρρες 3. Μονή του Αγίου Ιωάννη Προδρόμου..

Εκδρομή στις Σέρρες 17 έως 19 Μαϊου 2024

Η εκδρομή στις Σέρρες ήταν μια όμορφη εκδρομή για να γνωρίσουμε από κοντά την πόλη. Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε διάφορα μοναστήρια: 1. Μονή του Αγίου Γεωργίου Καρσλίδη. 2. Μονή Παναγία Εικοσιφοινίσσης. 3. Μονή του Τίμιου Προδρόμου.

Εκδρομή στις Σέρρες – 1η ημέρα

Η εκδρομή μας ξεκινάει την Παρασκευή 17 Μαίου 2024 ξύπνησα τις 6 παρά, ετοιμαστήκαμε. Μπήκαμε στο ασανσέρ και κατεβήκαμε. Βγήκαμε από το ασανσέρ. Η μάνα μου πήγε πρώτα τη βαλίτσα στο αυτοκίνητο. Βγήκα μόνος έξω στο πεζοδρόμιο. Ήρθε η μάνα, την έπιασα αγκαζέ με το αριστερό μου χέρι. Πήγαμε και μπήκαμε στο αυτοκίνητο.

Στο δρόμο μας πήραμε την κα. Μαρία. Φτάσαμε στο λεωφορείο. Η κα. Μαρία πήρε και τα πράγματα μας.

Ξεκίνημα με το λεωφορείο

Στο λεωφορείο πήγα με την μάνα μου. Συνήθως μπαίνουμε από την πίσω πόρτα του λεωφορείου. Μπροστά στην είσοδο πιάνω το δεξί και το αριστερό χερούλι και ανεβαίνω στο λεωφορείο.

Στην αρχή λίγοι επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο. Τους περισσότερους τους πήραμε καθ’ όδον. Είχαμε καλό καιρό. Απολάμβανα την διαδρομή. Είχαν έρθει οι φίλες της μητέρας και καθόταν στα απέναντι καθίσματα. Ο πατέρας Σπύρος είπε μια ψαλμωδία. Μετά η κα. Παναγιώτα είπε μια ψαλμωδία. Κάποια στιγμή κοιμήθηκα. Μετά που ξύπνησα έφαγα ένα τσουρέκι.

Πρώτη στάση στο Νιαβή

Τις 10:30 πμ περίπου έκανε την πρώτη στάση στο Νιαβή σηκώθηκα και για να κατεβώ από το λεωφορείο κατεβαίνει πρώτα η μητέρα ύστερα πιάνω το δεξί και το αριστερό χερούλι και κατεβαίνω.

Πήγαμε στο μαγαζί στην τουαλέτα αναπήρων. Μετά κάθισα στο τραπέζι με τις φίλες της μητέρας. Η μητέρα πήγε και πήρε νηστίσιμη χορτόπιτα. Ήρθε η μητέρα μου την έδωσε και την έφαγα. Μετά πήγαμε έξω, καθίσαμε λίγο. Μετά επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο. Συνεχίσαμε την εκδρομή μας.

Η συνέχεια της εκδρομή μας

Απολάμβανα την διαδρομή. Έξω από το παράθυρο έβλεπα αριζόνες, τα χωράφια τα σπαρμένα. Ήταν όμορφα!!! Κάναμε δεύτερη στάση καθίσαμε στο λεωφορείο. Μετά συνεχίσαμε για τις Σέρρες. Φτάσαμε στο ρεστοράν περίπου 3:00 μμ.

Ρεστοράν

Στο τραπέζι καθίσαμε με τις φίλες της μητέρας. Κουβεντιάζαμε. Παράγγειλα ψητό κοτόπουλο στα κάρβουνα. Μετά που ήρθε το πιάτο η μητέρα μου το έκοψε. Το έτρωγα με το πηρούνι έβαζα το κοτόπουλο στον πουρέ ή στην σως. Ήταν πολύ νόστιμο . Τελειώσαμε το φαγητό, μπήκαμε στο λεωφορείο. Μας πήγε στο ξενοδοχείο.

Ξενοδοχείο

Στο ξενοδοχείο ο ρεσεψονίστ μας έδωσε το πρώτο κλειδί. Όμως για κακή μας τύχη μας έδωσε το τελευταίο δωμάτιο στο υπόγειο από την πάνω πλευρά. Ευτυχώς μας ακολουθούσε η φίλη της μάνας, κουβαλούσε τα πράγματα μας όταν είδαμε το δωμάτιο το αλλάξαμε και μας έβαλε στον ίδιο όροφο με την είσοδο του ξενοδοχείου. Μπήκαμε στο δωμάτιο. Με τη βοήθεια της μητέρας έκανα μπάνιο. Έκανε η μητέρα μπάνιο και ξαπλώσαμε. Μετά σηκωθήκαμε, ετοιμαστήκαμε πήγαμε λεωφορείο.

Στις Σέρρες

Στο λεωφορείο είχαμε ξεναγό. Οι Σέρρες (αρχαία ελληνικάΣίρις ή Σίρραμεσαιωνικά ελλ.Σέρραι ή Κάστρο) είναι η πρωτεύουσα της Π.Ε Σερρών. Ανήκουν στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποτελώντας την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της, και την δεύτερη μεγαλύτερη στη Μακεδονία με 58.400 κατοίκους στην απογραφή του 2021. Επιπλέον είναι η έδρα του δήμου Σερρών, καθώς και της Ιεράς Μητρoπόλεως Σερρών και Νιγρίτης. Για περισσότερες πληροφορίες: Κάνεις κλικ ή πατάς στο el.wikipedia.org/wiki/Σέρρες

Μας πήγε στην εκκλησία Αγίους Σαράντα Μαρτύρων. Κατεβήκαμε από το λεωφορείο. Περιμέναμε να μας ανοίξουν την αυλόπορτα. Μετά κάθισα σ’ ένα παγκάκι. Οι άλλοι μαζί και η μάνα πήγαν μέσα στην εκκλησία.

Μετά φύγαμε με το λεωφορείο και πήγαμε στο κέντρο στις Σέρρες. Περπατήσαμε είχε πολύ κόσμο, είδαμε βιτρίνες. Αργότερα καθίσαμε για γύρο με τις φίλες της μάνας. Κουβεντιάσαμε. Ύστερα πήραμε ταξί και πήγαμε στο ξενοδοχείο. Πήγαμε στο δωμάτιο και κοιμηθήκαμε. Μου άρεσαν οι Σέρρες είναι πόλη γεμάτη ζωή!!!

Εκδρομή στις Σέρρες – 2η ημέρα

Ξυπνήσαμε περίπου τις 6. Έπλυνα τα δόντια. Ξυρίστηκα. Ετοιμαστήκαμε. Πήγαμε για πρωϊνό. Μετά επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο με προορισμό το μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου Καρσλίδη.

Μονή του Αγίου Γεωργίου Καρσλίδη

Στη διαδρομή άκουγα τον ξεναγό και κοιμήθηκα. Φτάσαμε στη μονή του Αγίου Γεωργίου Καρσλίδη. Αποβιβαστήκαμε από το λεωφορείο. Το μοναστήρι ήταν πολύ καθαρό ήταν περιποιημένο με πολλά λουλούδια.

Πήγαμε στο ναό. Η μάνα άναψε τα κεριά. Προσκύνησα τις εικόνες, τη κάρα του Αγίου Γεωργίου Καρσλίδη. Μετά οι μοναχές στο όμορφο προαύλιο χώρο μας προσέφεραν καφέ. Μια μοναχή μας μίλησε για την ιστορία του Αγίου Γεωργίου Καρσλίδη: Ο Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης γεννήθηκε το 1901 μ.Χ. στην Αργυρούπολη του Πόντου (έδρα της Ιεράς Μητρόπολης Χαλδίας) και το βαφτιστικό του όνομα ήταν Αθανάσιος. Για περισσότερες πληροφορίες: Κάνεις κλικ ή πατάς στο https://www.saint.gr/2887/saint.aspx

Πήγαμε στο τάφο του Αγίου και στην αρχική εκκλησίαΑργότερα επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο με προορισμό τη Μονή  Παναγία Εικοσιφοινίσσης.

Μονή Παναγία Εικοσιφοινίσσης

Στη διαδρομή άκουγα τον ξεναγό και κοιμήθηκα. Φτάσαμε στη Μονή της Παναγία Εικοσιφοινίσσης. Αποβιβαστήκαμε από το λεωφορείο. Το μοναστήρι ήταν όμορφο πλακοστρωμένο.

Ο προαύλιος χώρος

Εκδρομή στις Σέρρες 2. Μονή Παναγία Εικοσιφοινίσσης. η εκκλησία

Μπήκαμε στην εκκλησία ήταν μεγαλοπρεπής. Η μάνα άναψε τα κεριά. Προσκηνήσαμε τις εικόνες. Μετά μια μοναχή μας μίλησε για την ιστορία της Μονή της Παναγία Εικοσιφοινίσσης: Παναγία Εικοσιφοίνισσα: Στα όρια των νομών Σερρών – Καβάλας, βρίσκεται το παλαιότερα μοναστήρι τόσο της Ελλάδας, όσο και ολόκληρης της Ευρώπης, το οποίο είναι μέχρι και σήμερα εν ενεργεία. Για περισσότερες πληροφορίες: Κάνεις κλικ ή πατάς στο www.ekklisiaonline.gr/ekklisiaonline/panagia-ikosifinissa-i-istoria-tis-martyrikis-monis-2/.

΄Υστερα βγήκαμε στο προαύλιο και βγάλαμε φωτογραφίες.

Διονύσης, Πάτρα
Διονύσης
Ξένη,  Διονύσης, Πάτρα, Όλγα, Μαρία
Ξένη, Διονύσης, Πάτρα, Όλγα, Μαρία

Μετά η μάνα με άφησε να καθίσω. Πήγε να αγοράσει εικονίτσες. Ύστερα επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο με προορισμό το ρεστοράν.

2η ημέρα – ρεστοράν

Στο τραπέζι καθίσαμε με τις φίλες της μητέρας. Κουβεντιάζαμε. Παράγγειλα ψητό κοντοσούβλι. Μετά που ήρθε το πιάτο η μητέρα μου το έκοψε. Το έτρωγα με το πηρούνι. Είχε ως συνοδευτικό πιλάφι. Γι’ αυτό δεν μπορούσα να το πάρω με το πηρούνι, παρήγγειλα τηγανιτές πατάτες. Ήταν πολύ νόστιμο.

Τελειώσαμε το φαγητό, μπήκαμε στο λεωφορείο. Μας πήγε στο ξενοδοχείο. Πήγαμε στο δωμάτιο. Ξεκουραστήκαμε. Μετά το απόγευμα, επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο με προορισμό την μονή του Τίμιου Προδρόμου.

Μονή του Τίμιου Προδρόμου – Εσπερινός

Στη διαδρομή άκουγα τον ξεναγό. Φτάσαμε στη μονή του Τίμιου Προδρόμου. Αποβιβαστήκαμε από το λεωφορείο. Ήταν μια κατηφόρα σιγά-σιγά την κατεβήκαμε με την μάνα. Σταματήσαμε απέξω από το μοναστήρι.

Είδαμε ένα αυτοκίνητο από τη μονή να ανεβαίνει προς το λεωφορείο. Καταλάβαμε πως ήταν το αυτοκίνητο για να μας παραλάβει και να μας πάει στη μονή, οπότε περιμέναμε να κατεβεί. Μετά που ήρθε μπήκαμε στο αυτοκίνητο.

Βγήκαμε από το αυτοκίνητο. Μπροστά μας ήταν ο οδηγός και εμείς τον ακολουθήσαμε. Μπήκαμε από τη κουζίνα μετά περάσαμε από τη τραπεζαρία. Βγήκαμε στο προαύλιο του μοναστηριού. Μπροστά αντικρύσαμε την εκκλησία. Είδαμε το προαύλιο ήταν γκαρντερίμι θα ήταν δύσκολο ως ακατόρθωτο να το κατεβούμε.

Εκδρομή τις Σέρρες 3. Μονή του Αγίου Ιωάννη Προδρόμου..

Μπήκαμε στην εκκλησία ήταν όμορφη ήταν μικρή και ένιωθες ζεστασιά. Η μάνα άναψε τα κεριά. Καταλάβαμε πως τελείωνε η εξιστόρηση της μονής του Τίμιου Προδρόμου: Ἡ Ἱερά Μονή τοῦ Τιμίου Προδρόμου «οἰκητήριον τό πάλαιἀνδρῶν, ἀρετήν μετιόντων», κτίσθηκε στό μεσοδιάστηματῶν χρόνων 1270 – 1275 στούς πρόποδες τοῦ Μενοικείου ὄρους. «…περί αὐτήν τήν μονήν ἅπας χῶρος, στενός μέν ἦν καί βραχύς καίπρός εἰσελεύσεις τε καί πρός ἐξελεύσεις, κρημνώδης τε καί σκληρός, σχεδόν δε εἰπεῖν, καί ὅλως ἄβατος ὅλως κεκαλυμμένος ὑπό παντοίων ἀγρίων φυτῶν τε καί ἀκανθῶν…». Για περισσότερες πληροφορίες: Κάνεις κλικ ή πατάς στο www.imsn.gr/ιερα-μονη-τιμιου-προδρομου Θα πηγαίναμε στο Αρχοντορίκι για να μας κεράσουν.

Πήγαμε στο αρχοντορίκι, ήταν μια όμορφη αίθουσα με πάγκους. Σε λίγο ήρθε η γερόντισσα. Μας μίλησε. Συγχρόνως ένας-ένας πήγαινε και τους ευλογούσε. Σηκώθηκα πήγα της είπα πως με λένε και πήρα την ευχή της.

Μετά πήγαμε στην εκκλησία για τον εσπερινό, η ατμόσφαιρα ήταν κατανυχτική, το μόνο φως ήταν τα κεριά, τον εσπερινό τον τελούσε ο πατέρας Σπύρος μαζί με τις μοναχές έψαλναν πολύ ωραία!!! Ύστερα ο πατέρας Σπύρος έκανε την αρτοκλασία.

Μετά με τη βοήθεια του πρώην συμμαθητή μου Δημήτρη και μαζί με τον οδηγό μας πήγαμε στο αυτοκίνητο και μας πήγε στο λεωφορείο. Επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο. Μας πήγε στο ξενοδοχείο. Είχαμε αποφασίσει πως θα πηγαίναμε για πίτσα. Αποβιβαστήκαμε από το λεωφορείο. Καλέσαμε ταξί, μας πήγε στο μαγαζί για πίτσα.

Βραδινό – πίτσα

Καθίσαμε στο τραπέζι. Σε λίγη ώρα ήρθαν οι φίλες και γνωστές μας. Κουβεντιάζαμε. παραγγείλαμε πίτσες μαργαρίτα. Η μάνα έβαζε τα κομμάτια στο πιάτο και τα έκοβε σε κομμάτια. Την έτρωγα με το πηρούνι. Η πίτσα ήταν νόστιμη. Βγάλαμε φωτογραφία:

Εκδρομή στις Σέρρες

Μετά πήραμε ταξί πήγαμε στο ξενοδοχείο. Πήγαμε στο δωμάτιο και κοιμηθήκαμε.

Εκδρομή στις Σέρρες – 3η ημέρα

Το πρωί ξυπνήσαμε περίπου τις 7 παρά. Η μάνα με έλουσε. Ξυρίστικα. Έπλυνα τα δόντια. Ετοιμαστήκαμε. Πήγαμε για πρωϊνό. Μετά επιβιβαστήκαμε με προορισμό Μονή του Τίμιου Προδρόμου.

Μονή του Τίμιου Προδρόμου – Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία

Στην διαδρομή κοιμόμουν. Φτάσαμε στη Μονή του Τίμιου Προδρόμου. Αποβιβαστήκαμε από το λεωφορείο. Μας περίμενε ο οδηγός, μπήκαμε στο αυτοκίνητο. Μας πήγε από το πλάι της μονής. Βγήκαμε από το αυτοκίνητο. Μπήκαμε από τη κουζίνα.

Εκδρομή τις Σέρρες 3. Μονή του Αγίου Ιωάννη Προδρόμου.

Πήγαμε στην Θεία Λειτουργία. Η μητέρα με άφησε να καθίσω μπροστά δεξιά από το ιερό. Αυτή πήγε και κάθισε πιο πίσω. Η θεία Λειτουργία ήταν κατανυκτική έψαλναν δύο παπάδες ο πατέρας Σπύρος και ένας πατέρας που δεν τον ήξερα μαζί έψαλναν οι μοναχές. Στα δεξιά μου ήταν ένας άντρας με κρατούσε όταν σηκωνόμουν.

Τελείωσε η θεία λειτουργία, βγήκαμε στο προαύλιο. Μου έδωσαν ένα κομμάτι αρτοκλασία το έφαγα. Μετά μαζί με τον οδηγό μας πήγαμε στο αυτοκίνητο και μας πήγε στο λεωφορείο. Επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.

Θεσσαλονίκη

Στην διαδρομή κοιμόμουν. Φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη. Αποβιβαστήκαμε από λεωφορείο. Περπατήσαμε βρήκαμε ταξί. Μας πήγε στην πλατεία Αριστοτέλους. Περπατήσαμε και βρήκαμε μαγαζί με σουβλάκια. Είχε και ζωντανή μουσική. Καθίσαμε, κουβεντιάσαμε φάγαμε σουβλάκια ήταν πολύ νόστιμα!!!

Τελειώσαμε το φαγητό μας, περπατήσαμε και πήγαμε να βρούμε ταξί, μας πήγε στο σημείο που μας άφησε το λεωφορείο. Σε λίγο ήρθε ο οδηγός μας. Επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο. Ξεκίνησε ο δρόμος της επιστροφής.

Ο δρόμος της επιστροφής

Στη διαδρομή κοιμόμουν, κουβέντιαζα με τους άλλους. Κοιτούσα έξω από το παράθυρο. Τα χωράφια σπαρμένα. Ήταν όμορφα!!! Κάποια στιγμή κάναμε στάση στο Νιαβή έξω από την Λάρισα. Οι πιο πολλοί κατέβηκαν. Δεν κατεβήκαμε από το λεωφορείο. Σηκώθηκα και περπάτησα λίγο και ξαναέκατσα.

Μια γιαγιά ήρθε να με αποχαιρετήσει, θα πήγαινε στο Βόλο. Μετά επιβιβαστήκαν όλοι οι άλλοι και συνεχίσαμε τον δρόμο της επιστροφής. Κάποια στιγμή ένας κύριος παίρνει το μικρόφωνο και μας λέει ανέκδοτα ξεκαρδιστήκαμε. Η κα. Παναγιώτα και ο πατέρας Σπύρος μας είπαν προσευχές. Γύρω τις 10 φτάσαμε στο Καρπενήσι. Πέρασα τέλεια!!!

Να ευχαριστώ την κα. Παναγιώτα Καραγιάννη για την διοργάνωση της εκδρομής μαζί με τον κ. Δημήτρη Κουτσούμπα που ήταν ο οδηγός στο λεωφορείο και για τις ωραίες φωτογραφίες με τα τοπία.